MarketingReklama

Czy marketing jest ważny dla Twojej firmy

Jak ważny jest marketing dla Twojej firmy? Jeśli prowadzisz działalność, która tak naprawdę nie musi być widoczna dla ludzi, klientów, którzy robią wszystko, co w ich mocy, aby kupować Twoje produkty, może to nie jest dla ciebie taka wielka sprawa. Jednak większość firm wydaje obecnie ogromne kwoty na marketing, a większość firm na tym traci pieniądze.

Dlaczego więc firmy wydają miliony na marketing, nawet jeśli myślisz, że tak nie jest? Co sprawia, że ​​marketing jest ważny w dzisiejszym środowisku biznesowym? Przyjrzymy się niektórym konkretnym teoriom marketingowym, formom marketingu i przykładom niektórych z najbardziej udanych kampanii marketingowych wszechczasów. Niektóre rzeczy, których możesz się nie spodziewać, czytając ten artykuł. Ale jeśli zachowasz otwarty umysł, zobaczysz jedne z najbardziej udanych kampanii reklamowych w historii.

Reklama jest bardzo ważna, ale często zastanawiam się, czy wszystko, co robi reklama, to zniechęcanie ludzi do Twoich produktów. Jestem pewien, że gdybyś zapytał matkę, co myśli o reklamach, przekonałbyś się, że albo je kocha, albo nienawidzi. Czy to oznacza, że ​​reklamy rzeczywiście szkodzą Twojej firmie, czy rzeczywiście pomagają?

Zacznijmy więc od tego, czy marketing jest naprawdę tak ważny, a następnie przyjrzymy się innym formom reklamy, które nie są tak ważne. Kiedy większość ludzi myśli o marketingu, myślą, że ma on związek z fizycznymi aspektami Twojej firmy, na przykład z tym, jak prezentujesz swoje produkty. To ważne, ale nie jedyne. Jak mówiliśmy wcześniej, ludzie zapominają, że reklama dotyczy również psychologii. Tyle razy ludzie myślą, że jeśli produkt jest wystarczająco atrakcyjny, to będzie dla kogoś idealnym prezentem. Chociaż to prawda, większość ludzi, którzy kupują produkty, które chcą, robi to, ponieważ lubią osobę, która je sprzedaje. Prawdziwym celem Twojej reklamy jest skłonienie ludzi do zastanowienia się nad zakupem Twoich produktów, a nie dlatego, że myślą, że uczyni to ich bogatymi lub że uważają, że jest to w jakiś sposób związane z ich religią lub kulturą.

Jedna z najbardziej skutecznych kampanii wszech czasów nosiła nazwę „Dziękuję” i polegała na wysyłaniu podziękowań do klientów po sprzedaży. To zadziałało, ponieważ ludzie poczuli się dobrze, że doceniłeś ich za kupowanie od Ciebie. To była bardzo tania kampania, która zadziałała, ponieważ była prosta. Ponadto, ponieważ ludzie byli bardziej skłonni zostawić pozytywną opinie, sugestie swoim znajomym i rodzinie, niż po prostu zadzwonić lub zostawić wiadomość.

Musisz zadać sobie pytanie, czy marketing jest dla Ciebie ważny. Ale pamiętaj, to jest coś, co jest ważne. W końcu marketing może być kosztowną propozycją i nie zawsze się opłaca przy pierwszym uruchomieniu. Nie bój się więc próbować nowych rzeczy, ale pamiętaj, że pierwszy raz może być najważniejszy.